خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/30 - 19:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کوچکی نژاد با اشاره به عدم تعیین تکلیف مجوز فعالیت مدارس طبیعت:

دستگاه های نظارتی سریع تر وضعیت این مدارس را تعیین تکلیف کنند

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از عدم تعیین تکلیف مجوز فعالیت مدارس طبیعت از دستگاه های نظارتی خواستار تعیین تکلیف سریع تر وضعیت این مدارس شد.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه صدور مجوز فعالیت مدارس طبعیت در هاله ای از ابهام مانده است، گفت: محیط زیست توسط بخش خصوصی 500 واحد آموزشی در کشور راه اندازی کرده که در حال حاضر محیط زیست منکر صدور مجوز فعالیت برای این مراکز شده این در حالی است که در زمان حضور خانم ابتکار در محیط زیست این مدارس مجوز فعالیت گرفته اند.



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیستم آموزشی کشور مجوزها توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیرانتقاعی صادر می شود، افزود: در حوزه های فنی و حرفه ای نیز سازمان فنی و حرفه برای ایجاد کارگاه های خانگی مجوز صادر می کند و سایر دستگاه ها به هیچ عنوان مجاز به صدور مجوز برای فعالیت های آموزشی نیستند.



مشخص نیست خانم ابتکار چگونه خلاف قانون و دستورالعمل ها به مدارس طبیعت مجوز فعالیت داده است



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشخص نیست خانم ابتکار چگونه خلاف قانون و دستورالعمل ها به مدارس طبیعت مجوز فعالیت داده است، تصریح کرد: مردم برای فعالیت چنین مدارسی هزینه و سرمایه گذاری کرده اند اما متاسفانه هیچ سرفصل منظمی به این مدارس ابلاغ نشده و روش های تدریس با مشکل مواجه بوده و ممکن است حوادثی مانند حادثه زاهدان رخ دهد و به دلیل نبود متولی هیچ نهادی پاسخگو نباشد.



وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست زیر بار صدور مجوز فعالیت مدارس طبیعت نمی روند



وی با انتقاد از اینکه وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست زیر بار صدور مجوز فعالیت مدارس طبیعت نمی روند، گفت: در نشستی با حضور مسئولان جهادکشاورزی، مدارس طبیعت و محیط زیست این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که در نهایت مهلتی یک ماه برای رفع مشکل مجوز به آنها داده شد اما متاسفانه محیط زیست به هیچ وجه زیر بار صدور مجوز برای چنین مراکزی نمی رود و وضعیت آنها همچنان بلاتکلیف مانده است؛ در این رابطه نیاز است دستگاه های نظارتی سریع تر وضعیت این مراکز را تعیین تکلیف کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: فراکسیون محیط زیست تاکید کرده که دستگاه های نظارتی سریع تر ورود و گزارشی را به ما ارائه کنند./



پایان پیام



خبرنگار: هدی ریسمانچی

  • کد خبر : 272160
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار